Adrian Mourby – „Rooms of One’s Own”
Întrebarea legitimă de la care pornește Adrian Mourby în cercetarea sa, Rooms of One’ s Own. 50 Places that Made […]
Rocky Hawkins
Rocky Hawkins s-a născut în 1950 în Seattle, Washington și a crescut în câteva orășele de la poalele munților Cascades. […]
Ut legens intellegamus
Textul Scripturii este unul extrem de dens și de complicat; o simplă lectură individuală și o interpretare ce se consumă […]
Samuel Gregg: Liberalismul și problema civilizațiilor
Tot puțini sunt și cei care au curajul de a întemeia ordinea liberală pe o înțelegere clară și neutră a civilizației […]
Scurt comentariu despre religiozitatea sau nereligiozitatea lui Constantin cel Mare
Așadar, acest decret între Constantin și Licinius sugerează că, indiferent de tabără, părerile istoricilor ar trebui să fie mult mai […]
Bârlădeanu’ Genialu’… nu Mondialu’
Asta este/era problema la care mă refeream în preambul, nu acest nefericit care, de fapt, nici n-ar fi trebuit să […]
Virtutea în „Epistolele către Lucilius”
În stoicism, virtutea ocupă un loc de frunte, întrucât aceasta se opune plăcerii, văzută ca o dereglare a facultății raționale. […]
Thierry Gontier: Hans Blumenberg și legitimitatea epocii moderne
Lucrările lui Hans Blumenberg se înscriu în general în categoria unei hermeneutici a metaforei. Autorul își propune să înlocuiască istoria […]
Strasbourgul lui Martin Bucer
Istoria este plină de potențialități neactualizate. Una dintre aceste potențialități a fost orașul Strasbourgul în primele decenii ale Reformei. Acest […]
Michael Root: Creația lui Wolfhart Pannenberg
Wolfhart Pannenberg, unul dintre cei mai înzestrați teologi protestanți ai generației sale, nu a părut niciodată suficient de adaptat mediului […]
Darrell Falconburg: Urmărind privirea. Ochii și frumusețea Beatricei în „Divina Comedie”
Cel mai important, știm că Beatrice nu îi întoarce privirea celui care o iubește. Ca simbol al Frumosului, ochii Beatricei […]
Jason Baxter: Minunea „Divinei Comedii”. Cum să citim Dante
Deși Divina Comedie este un poem cu o simetrie deosebită, poetul își dorește să ne atragă atenția nu prin arhitectura […]
Un om înoată într-o mare de gânduri
Când ești conștient de sine și de ceilalți, nu poți să te amăgești cu emoții ieftine. Conștiința asta e de […]
Moștenirea Universului dantesc
Dacă sub raportul creației literare, Dante și a sa Divina comedie se situează la originile Renașterii, așadar într-un punct de […]
Jordan B. Peterson – apostol modern sau secularizator neintenționat al spiritualității creștine tradiționale?
În universul creștin contemporan, faimoasele reguli și îndemnuri ale lui Peterson exprimate pe un ton imperativ și explicate pe larg […]
Luciditate marginală: Nicolás Gómez Dávila
Convins de inutilitatea unui efort de descriere a realității printr-un sistem filozofic unitar, Dávila a demonstrat același nonconformism al conținutului […]
Sărbătorile de iarnă, cu un strop de nostalgie
Sărbătorile pot fi un popas în viața agitată impusă de ritmul contemporan. Dar și o accelerare nebunească a acestuia […] […]
Terza rima
Terza rima este o formă, de origine italiană, compusă din terține alternate într-o schemă complexă de rime. Terza rima a […]
Alejandra Almuelle
Asemenea „schiței neterminate” sau a picturii ambigue, pe care au practicat-o din secolul al XVII-lea până la sfârșitul secolului al […]
Apel pentru o interpretare nepărtinitoare a Revoluției franceze: ,,Reflecții asupra Revoluției franceze”, de François Furet
Furet și stilul său distinct de a scrie sunt puse în slujba interpretării liniei de fapt și a liniei de idei ce […]
Conceptul de identitate
Identificarea fictivă cu o poziție anume, cu o instanță anume sau cu un profil generic exprimă disocierea de planul experienței […]
Ora de religie și drama analfabetismului religios
În mijlocul tuturor posibilităților de care dispunem astăzi de a ne cultiva și edifica personalitatea, indiferența generalizată față de studiu […]
Interviu cu Nicolae Gaburici: „Temele filmelor contemporane își trag de prea multe ori seva din sfera politică și din cea socială”
Este important să avem în vedere că filmul în sine este un organism „viu”, o entitate narativă cu o personalitate […]