
Noua realitate educațională: E-learning, avantaje și provocări
Deficitul de atenție este una dintre problemele recurente cu care se confruntă educatorul în activitatea educațională, chiar și când aceasta […]

Ochiul artificial şi libertatea umană
Ochiul artificial pe care tehnologia care se naşte acum îl construieşte nu este un ochi inocent. Dimpotrivă, el este ochiul […]

David Deavel: Este posibilă educația online în mediul universitar?
Înseamnă oare educația online sfârșitul universităților? Ar putea ea face parte din ideea de universitate dacă este utilizată ținându-se cont de […]

Joshua Schwartz: Viitorul este deja aici
Să luăm în considerare scenariul în care deja am trăi acel viitor strălucitor pe care l-am văzut la un moment […]

O scurtă incursiune în viitorul inteligenței artificiale
Avansul inteligenței artificiale pe parcursul ultimilor ani ne pune în fața unor întrebări semnificative despre capacitatea omenirii de a controla, […]

O poveste a vieții mele
Dar, până la „evadare”, studiile de cultură generală, educația muzicală și cea artistic-plastică le-am căpătat prin instituții de învățământ excelente, […]

Trei perspective asupra inteligenței artificiale: Georgiana Constantin-Parke, Ilinca Bernea și Carol Szabo
Inteligența artificială ne schimbă și ne va schimba viețile. Din punct de vedere social, putem observa dependența noastră crescândă față […]

Inteligența artificială – teoria conspirației sau doar matematică?
Despre inteligența artificială circulă diverse opinii din ce în ce mai „inovatoare” în materie de teoria conspirației, prevăzând scenarii apocaliptice […]

Cosmopolitismul și conversația interculturală
Cosmopolitismul este una dintre ideologiile care promovează ideea conform căreia toate ființele umane aparțin unei supracomunități bazată pe o moralitate […]

Peter Drucker despre cum să ne autogestionăm. Partea a II-a
Carierele de succes nu sunt planificate, ne surprinde Drucker. Sunt urmarea alegerilor unor indivizi care erau pregătiți pentru oportunitățile ce […]

Două perspective asupra inteligenței artificiale: Teodor Baconschi și Paul Dragoș Aligică
Cu ocazia celor două săptămâni dedicate temei inteligenței artificiale, redacția noastră a încercat să afle opinia unor personalități legate de […]

Jared Cooney Horvath: Ne distruge tehnologia din ziua de azi memoria?
Adesea ni se pare că, pe măsură ce ne adaptăm la noile tehnologii, ne este din ce în ce mai […]

Shahpour Pouyan
Opera lui Shahpour Pouyan reprezintă o meditație despre putere, dominație și subjugare prin forța culturii. Lucrările sale sunt de un […]

Christina Leuker și Wouter Van Den Bos: De ce trebuie să protejăm ignoranța de avântul inteligenței artificiale
Ignoranța voluntară, în accepțiunea lui Hertwig și Engel, poate ajuta oamenii să mențină „convingeri intime” și să evite „disconfortul mental, […]

Wesley J. Smith: Inteligența artificială – mașinării, nu oameni
Dacă creierul este cu adevărat o mașinărie, atunci orice mașinărie care gândește merită aceleași drepturi pe care le primește o […]

La ce să ne așteptăm, totuși, de la modernitate?
Această discrepanță posibilă între ierarhia ontologică a bunurilor și structura de preferințe ale indivizilor, așa cum se reflectă ea în […]

Kitsch-ul. O sumă urâtă de lucruri frumoase
Așadar, la o ultimă analiză, trăsătura care definește omul și situația kitsch este hedonismul estetic. Submersia în „frumos”, am putea […]

Ce mai putem învăța de la Max Weber?
Dincolo de problema validității tezei lui Weber din punct de vedere istoric, teologic sau sociologic, ceea ce consider remarcabil este […]

Protestantismul, catolicismul și „spiritul capitalismului democratic”
Punctul culminant și, de altfel, cel mai captivant al lucrării sale, îl constituie maniera extraordinar de accesibilă, atractivă și umană […]

Peter Drucker despre cum să ne autogestionăm. Partea I
Un individ nu va putea să se gestioneze cât mai bine dacă nu va ține cont de valorile pe care […]

Interviu cu Episcopul Ignatie al Hușilor: „Ortodoxia este concentrată în acel «Vino și vezi!»”
Este deja o necesitate curajul de a discuta, de a aborda problematici de care sunt, în mod real, preocupați tinerii […]

Este cu putință o ortodoxie scolastică?
Dacă tradiția este esențială pentru creștinismul răsăritean, iar tradiția, în elementele ei non-dogmatice, se construiește prin deciziile fiecărei generații, atunci […]

Interviu cu domnul Profesor Valeriu Stoica: „Tradiția presupune o inițiere”
Îi suntem recunoscători domnului Profesor Valeriu Stoica pentru pentru că ne-a acceptat invitația la dialog și ne bucurăm să vă […]