În următoarea lună, linia editorială Syntopic va fi structurată în jurul temei „Relativitate și relativism”.
Apărută acum mai bine de 100 de ani, Teoria relativității a lui Einstein a atins nu numai știința, ci și lumea în care trăim. Dificultatea de a înțelege conceptele de bază ale relativității s-a tradus în anii 1920 prin câteva fraze cheie: „nimic nu este absolut”, „lumea nu este ceea ce pare” etc. La rândul lor, aceste atitudini și-au găsit manifestarea în alte domenii, precum filosofia sau arta, în forme dintre cele mai variate.
În ce măsură putem spune că „totul este relativ” în știință sau în viața cotidiană? Cum se reflectă asupra societății incertitudinile și necunoscutele științei? Acestea sunt câteva dintre întrebările cărora le vom căuta răspuns în următoarea lună.
Trebuie știut însă că asocierea relativității în sens conceptual cu Einstein este o greșeală majoră, deoarece relativitatea clasică exista încă de pe vremea lui Galileo Galilei. Noi folosim această formă de relativitate zilnic, fără însă a ne da seama.
Preferințe pentru modulele cookie
Folosim cookie-uri pentru a ne optimiza site-ul și serviciile.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul este strict necesar în scopul legitim de a permite utilizarea unui serviciu specific solicitat în mod explicit de către abonat sau utilizator, sau în scopul unic de a efectua transmiterea unei comunicări prin intermediul unei rețele de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
Stocarea sau accesul tehnic este necesar pentru a crea profiluri de utilizator spre a trimite publicitate, sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri similare de marketing.