Educația clasică

Începem primele două saptămâni tematice dedicate uneia dintre cele mai interesante întrebări ce stau la fundamentul culturii occidentale: ce înseamnă educația clasică? Ce presupune, mai precis, acest tip de educație și care este rostul ei într-o lume din ce în ce mai tehnologizată și organizată într-un sistem complex al diviziunii muncii? Care este relația dintre specializarea într-un domeniu al cercetării și educația clasică? Mai putem vorbi astăzi despre un ideal al omului educat?
Vom încerca să schițăm câteva răspunsuri la aceste întrebări și provocări pe care tema educației clasice le ridică în timpurile noastre (post)moderne.

Roger Scruton: Virtutea irelevanței. O critică a pedagogiei moderne

Câți dintre scriitorii, profesorii și liderii de opinie animați de dorința de a-și face cunoscute gândurile și simțămintele care îi inspiră nu s-au lovit de remarca „nu este relevant ce spuneți”? În lumea de astăzi a comunicării de masă, în care platformele de social media adună oamenii în grupuri ca pe niște oi în turme, aparițiile neobișnuite, deviante sau superficiale sunt cu atât mai sceptic privite cu cât vin mai din exteriorul grupului.