Daniela Alina Cazacu

Daniela Alina Cazacu este antreprenor și autoarea platformei Yes, Milady, prin intermediul căreia dezvoltă proiecte cu impact social în educație și în alte domenii de interes public. Scrisul ei îmbină analiza sociologică cu reflecția personală, explorând teme precum echitatea, etica muncii, viața de familie și relația dintre om și inteligența artificială.
A absolvit licența și masterul în Sociologie la SNSPA, deține un MBA în Marketing la Business Academy și are experiență în zona civică prin colaborarea cu Asociația Pro Democrația, unde a contribuit la redactarea Barometrului Democrației.

Mitul socializării la școală – ce măsurăm, de fapt, când spunem „se socializează”?

România are o problemă generalizată cu termenii mari folosiți ca să acopere practici slabe. „Socializarea” copiilor este un astfel de paravan lingvistic. Aceasta dă impresia de modernitate și relaxează responsabilitatea. Dar realitatea, atunci când o privești cu mintea unui cercetător, e simplă: dezvoltarea socio-emoțională este antrenament intenționat, iterativ, adaptat copilului. Fără adulți care să ghideze, să medieze și să asigure siguranța emoțională, punem doar copii alături de copii și sperăm că statisticile vor compensa.